نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2940
-
الف
+

بهترین فلم سال آسیا معرفی شد

برندگان سیزدهمین دوره جوایز فلم های آسیا معرفی شدند.

در سیزدهمین دوره جوایز فلم‌های سینمایی آسیا «دزدان فروشگاه» محصول کشور جاپان بهترین فلم سال آسیا شد.

به گزارش آی فیلم2، سیزدهمین دور جوایز برترین فلم‌های آسیایی برگزار شد و فلم «سایه ها» ساخته ژانگ ییمو توانست ۴ جایزه در بخش های بهترین تصویر برداری، بهترین طراحی لباس، طراحی صحنه و صداگذاری را از این جشنواره دریافت کند، اما مهمترین جوایز این جشنواره به فلم‌های کوریایی و جاپان رسید.

«هیروکازو کورِایدا» استاد ژاپنی و برنده جایزه از جشنواره فلم کن، خالق فلم «دزدان فروشگاه» که اسکار را با ناکامی پشت سر گذاشته بود، توانست جایزه بهترین فلم آسیا را از این جشنواره دریافت کند ولی «چانگ دونگ» کارگردان کوریای جنوبی که امسال نیز جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرده بود با فلم «سوختن» موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی از این جشنواره نیز شد.

جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به «کوجی یاکوشو» بازیگر جاپانی برای فلم «خون گرگ ها» رسید.

«سمال یسلیاموو» نیز برای فلم «آیکا» که با مشارکت 5 کشور مختلف ساخته شده بود توانست جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کند.

«ژانگ یو» بازیگر چینایی که در فلم «مردن برای نجات پیدا کردن» بازی کرده بود جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد و «کارا وِی» نیز برای فلم «تریسی» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را نیز از آن خود کردند.

موفق‌ترین فلم امسال درام حماسی تاریخی «سایه» به کارگردانی «ژانگ ییمو» بود که چهار جایزه در بخش‌های تخنیکی از جمله بهترین فلمبرداری و بهترین تدوین برد. 

«خاکستر ناب‌ترین سفید است» به کارگردانی جیا ژانک‌گه جایزه بهترین فلمنامه را به دست آورد و جایزه پرفروش‌ترین فلم سال ۲۰۱۸ آسیا به اکشن جنگی «ماموریت دریای سرخ» به کارگردانی دانته لام رسید. این فلم نزدیک به ۶۰۰ ملیون دالر فروخته است.

در این جشنواره همچنان جوایزی به کسانی که برای اولین بار در این جشنواره اشتراک می کردند نیز داده شد که «اولیور چان» توانست جایزه بهترین کارگردان نوظهور را برای فلم «هنوز انسانت» دریافت کند.

ب م

نظر شما
ارسال نظر